Wanneer u het Repair Café bezoekt voor reparatie van een Computer of Tablet vragen wij uw aandacht voor het volgende:
- Neem zowel de computer of tablet, als het beeldscherm, het toetsenbord en de muis mee. Ingeval van een tablet of laptop vragen wij u ook de oplader mee te nemen.
- Maak van te voren een back-up van belangrijke bestanden. Het kan zijn dat een volledige herinstallatie van uw systeem nodig is in geval van een virus of malware. Er is immers beperkte tijd voor trouble shooting.
- Ga ervan uit dat het hele besturingssysteem opnieuw geinstalleerd moet worden, neem daarom ook alle softwaren, licentiesleutels/codes, cd’s, dvd’s en usb sticks mee die bij uw computer of tablet horen. Wij verschaffen geen “illegale” versies van software. Ook niet tegen betaling.
- Maak waar mogelijk een foto van evenutele foutmeldingen met uw mobiel. Hiermee kan de vrijwilliger sneller een conclusie trekken.
- Indien onderdelen nodig zijn zullen deze bijna altijd besteld moeten worden. Dit lukt helaas niet zonder vooruitbetaling van de desbetreffende onderdelen.
- In het geval van een iMac zullen wij niet verder gaan dan trouble-shooting, aangezien de meeste van deze apparaten open ge-font moeten worden.
- Het bovenstaande geldt ook voor problemen met alleen de hardware, aangezien een hardware probleem de software kan beïnvloeden en zo een herinstallatie noodzakelijk kan maken.